زیبایی های چابهار

دسته بندی ها: چابهار, زیبایی های چابهار

زیبایی های چابهار
چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان با داشتن خط ساحلی تمیز و عاری از آلودگی در هشت ماه از سال برای پرورش میگو مناسب است که کارشناسان این منطقه را بر آن داشته تا آن را بهشت ​​آبزی پروری ایران بدانند. چابهار در سواحل مکران استان سیستان و بلوچستان ایران قرار دارد و رسماً از سوی دولت به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی تعیین شده است. اعلام این شهر به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی به ارتقای جایگاه شهر برای تجارت بین المللی و سرمایه گذاری خارجی کمک کرد. اکثریت قریب به اتفاق ساکنان این شهر قومی بلوچ ایران هستند که علاوه بر فارسی به زبان مادری بلوچی خود نیز صحبت می کنند.
چابهار نزدیک ترین و بهترین نقطه دسترسی ایران به اقیانوس هند است. به همین دلیل، چابهار از طریق گسترش و توسعه مسیرهای ترانزیتی میان کشورهای واقع در شمال اقیانوس هند و آسیای مرکزی، کانون توسعه ایران در شرق کشور است.
امید است با توسعه مسیرهای ترانزیتی و امنیت و خدمات ترانزیتی بهتر، منافع آن به دست ساکنان محلی برسد. بخش های اقتصادی چابهار صنایع ماهی و بخش بازرگانی، شیلات با بیشترین میزان صید ماهی کشور است که عمدتاً خارج از منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار قرار دارد.

دیدنی های چابهار

کوه های مریخی
کوه‌های مارتین (معروف به کوه‌های مریخی) که در 40 تا 50 کیلومتری شهر بندری چابهار در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ایران قرار دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف کشور است. کافی است از آن دیدن کنید ، مطمئناً از منظره دیدنی چشم نواز آن شگفت زده خواهید شد. کوه های این منطقه همانند قله های برفی یا طبیعت سرسبز زیبا نیستند، اما به دلیل شکل های خاص خود، که در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت، مشهور می باشند.

دریاچه صورتی
شاید تصاویری از دریاچه های رنگی در سراسر جهان دیده باشید، اما آیا می دانید تالاب چابهار یکی از آنهاست؟ دریاچه صورتی که به دریاچه چابهار نیز معروف است یکی از جاذبه های دیدنی چابهار در جنوب ایران است. به دلیل نوع خاصی از خاک اطراف دریاچه، سطح آب آن در طی پنج ماه از سال به رنگ صورتی درخشنده به نظر می رسد و طبق گزارش ها مساحتی بالغ بر 10 هکتار را شامل می شود.
این دریاچه دارای مناظر زیبا و منحصربه‌فردی است که یک جاذبه بالقوه برای گردشگران داخلی و مسافران خارجی است. آنها در 20 کیلومتری شرق چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند. چابهار یک شهر بندری مرطوب است که معمولاً یکی از گرم ترین نقاط ایران به شمار می رود.

خلیج گواتر؛ از زیباترین جاذبه های ایران
خلیج گواتر یکی از زیباترین مناطق ایران در دورترین نقطه جنوب شرق کشور است و زیبایی های طبیعی بی نظیر آن هر گردشگری را به خود جذب می کند. خلیج گواتر به عنوان انتهای راه های منطقه ای ایران در جنوب شرقی ایران، هم مرز با پاکستان و جز استان سیستان و بلوچستان شناخته می شود.
قسمت کوچکی از استان سیستان و بلوچستان که از ابتدای راه همه را جذب می کند، مخصوصاً اگر در روز وارد جاده آن شوید، از سکوت و زیبایی آن شگفت زده خواهید شد و تجربه بسیار خوبی خواهید داشت.
خلیج گواتر به دلیل مجاورت با جنگل های حرا یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست است. به گفته اداره محیط زیست بندر چابهار، گواتر هر ساله در اوایل پاییز پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است. حدود 3 گونه مختلف پرنده در قالب 4 گروه وارد منطقه می شوند.

ساحل و اسکله بریس
اسکله بریس از پرطرفدارترین اسکله‌های نزدیک چابهار است که در طول سال‌های اخیر گردشگران بسیاری برای تماشای زیبایی‌های آن به چابهار سفر کرده‌اند. از میان سواحل جنوبی کشور، سواحل خلیج فارس بیشترین شهرت را دارند؛ در حالی که سواحل دریای مکران در حوالی چابهار از سواحل منحصربه‌فرد صخره‌ای در ایران است.
در سال‌های اخیر محدودیت‌ها برای بازدید از سواحل اطراف چابهار کاهش یافته است و افراد زیادی برای بازدید از اسکله‌های اطراف چابهار به این منطقه سفر می‌کنند. بسیاری از گردشگران اسکله و ساحل بریس را از زیباترین جاهای دیدنی چابهار می‌دانند. با توجه به بکر بودن ساحل بریس، در حال حاضر امکانات زیادی در این منطقه وجود ندارد؛ اما زیبایی‌های چشم‌نواز این ساحل، بازدید از آن را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به چابهار تبدیل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با اسکله بریس و زیبایی‌های ساحل آن، در ادامه با ما همراه شوید.

ساحل شب‌تابی بندر تنگ
کی دیگر از جذابیت‌های مکران، سواحل شب‌تابی آن است. سواحل شب‌تابی در بندر تنگ قرار گرفته‌اند و در شب‌ها درخشش زیبایی دارند. این درخشش نتیجه فعالیت نوعی از فیتوپلانکتون‌ها است. منظره سواحل شب‌تابی بندر تنگ در شب‌ها بسیار خیره‌کننده و رویایی است.
در ایران به‌غیر از سواحل شب‌تابی بندر تنگ، در جزیره هنگام هم می‌توان سواحل شب‌تابی را مشاهده کرد. توصیه می‌کنم حتما در سفرتان به سواحل مکران، یک شب در سواحل بندر تنگ کمپ بزنید و از تماشای منظره زیبای آبهای درخشان لذت ببریید.

درباره nrank.ir

نوین رنک با هدفه کسب رتبه برتر در کنار شماست ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید