دیدنی های یزد

دسته بندی ها: دیدنی های یزد, یزد

یزد شهر مشهور ایران زمین است و در اقصا نقاط جهان شناخته شده است. از تمام کشورهای دور و نزدیک جهان، گردشگران و جهان‌گردان به پهنۀ وسیع ایران زیبا می‌شتابند و شهر تاریخی و باستانی یزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

برخی از مهمترین دلایل انتخاب شهر یزد به عنوان مقصدی ناب برای گردش و تفریح به قرار زیر هستند؛ در واقع در مورد شهر یزد می‌توان گفت:

  • اولین شهر از تمام شهرهای ایران زیبا و تماشایی که به ثبت جهانی نائل شد شهر یزد است.
  • اقلیت‌های دینی در شهر یزد ساکن هستند و از اماکن مذهبی فعال آیین خود بهره دارند.
  • اماکن، مراسم و آثار به یادگار مانده و تازه از زرتشتیان به وفور در این استان پهناور دیده می‌شود.
  • محلۀ زرتشتی‌ها در شهر یزد بافت پیشین خود را حفظ کرده است.
  • بادگیرها و بناهای تاریخی بسیاری در شهر یزد وجود دارند که شهرت آن‌ها جهان‌گیر است.
  • بلندترین مناره‌های ایران زمین در مسجد جامع شهر یزد خودنمایی می‌کنند.
  • باغ دولت آباد در شهر یزد به عنوان یک شاهکار اصیل معماری به ثبت جهانی رسیده است.
  • آیین‌هایی باستانی از قبیل جشن مهرگان و جشن سده همچنان با شور و شکوه در شهر یزد برگزار می‌شوند.

شهر اصیل و تماشایی یزد سرشار از جاذبه‌های جذاب و جالب توجه گردشگری است. اما در این شهر قشنگ چند جاذبۀ ناب وجود دارند که در مقایسه با سایر اماکن از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

میدان امیر چخماق

یکی از میادین مهم و صد البته جذاب از دید گردشگران عزیز در شهر اصیل و تماشایی یزد با نام میدان امیر چخماق شناخته می‌شود. این میدان نقطۀ مرکزی و اصلی شهر به شمار می‌رود و مهمترین مراسم شهری در این میدان برگزار می‌شود. این میدان در قلب خود بنایی تاریخی را پنهان کرده است. قدمت میدان امیر چخماق و بنای دلربایی که در آغوشش خفته است به دوران تیموری برمی‌گردد.

باغ دولت آباد

یکی دیگر از اماکن جذاب و تماشایی در شهر یزد با عنوان باغ دولت آباد شناخته می‌شود. این باغ تاریخی محیطی فرح‌انگیز و بی‌نظیر دارد. مخصوصاً اگر شب‌هنگام مهمان این باغ باشید. آن وقت باغ دولت آباد با نسیمی عطرآگین و خنک از مهمانان خود پذیرایی خواهد کرد. شاید در فصل تابستان که گرمای هوا به ویژه در شهر یزد و در طول روز بسیار افزایش پیدا می‌کند اگر در ساعات شب راهی باغ دولت آباد شوید این نوع پذیرایی را بسیار خواهید پسندید و بدون شک به این باغ بزرگ و سبز تاریخی دست‌مریزاد خواهید گفت.

محلۀ زرتشتی‌ها در شهر یزد

در شهر عزیز، اصیل و تماشایی یزد محله‌ای تاریخی و ناب با اِلِمان‌هایی که تمام آن‌ها از گذشته‌های دور به یادگار باقی مانده‌اند، به چشم دیده می‌شود. این محلۀ جذاب و دیدنی مخصوص به زرتشتیان است و اتفاقاً با نام محلۀ زرتشتیان شناخته می‌شود. اگر دوست دارید و کنجکاو هستید که درکوب‌های قدیمی را به همان شکلی که در قرن‌های پیش رایج بوده‌اند را ببینید، یا برای مثال روی سکوهای قدیمی با قدمتی به قدر چند قرن برای دقایقی هر چند کوتاه بنشینید و خستگی را از قدم‌های خود دور کنید می‌توانید در سفر خود به شهر یزد راهی محلۀ زرتشتیان شوید و روح زندگی و طراوت را با تمام وجود احساس کنید.

کویر دروازه قرآن و تالاب پساب یزد

در قسمت ورودی شهر یزد کویری با نام کویر دروازه قرآن وجود دارد. از آنجایی که این کویر در قسمت ورودی شهر واقع شده است و تالاب پساب یزد مهمان آن شده است با این نام شناخته می‌شود. در حال حاضر این کویر پیوندخورده با تالاب به دلیل شگفتی این پیوند شگرف توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. حضور کویر و تالاب در کنار هم تصویری ناب و منحصر به فرد از طبیعت را نقش زده است که دیدار از آن بسیار ارزشمند و باشکوه در نظر جلوه می‌کند.

برای انجام کلیه امور مهاجرتی و توریستی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 02126764325

درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید