دیدنی های گلستان

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

دیدنی های گلستان
گلستان استان پهناوری است و تنها در یک سفر نمی‌شود آن را کامل گشت اما در عوض می‌توانید با مطالعه راهنمای جاهای دیدنی گلستان، تعدادی از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی های این استان را بشناسید و زمانی که آن‌جا رسیدید، برنامه دقیقی داشته باشید. حالا اگر خارج از این برنامه، زمان بیشتری داشته باشید می‌توانید سایر مناطق دیدنی استان گلستان را هم پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

جنگل رنگو
این منطقه را روی تابلو‌ها ممکن است با اسم پارک جنگلی رنگو هم ببینید. این ناحیه را به عنوان پارک جنگلی در نظر می‌گیرند و به همین دلیل یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گلستان است، اما راستش را بخواهید، پوشش گیاهی جنگلی در این پارک به قدری زیاد و انبوه است که بیشتر از یک پارک جنگلی، به جنگل شباهت دارد. اگر بخواهید به جنگل رنگو بروید، باید حدودا 15 کیلومتر از شهر بیرون بروید. همچنین برای رسیدن به مسیر جنگل رنگو باید از کوچه‌های روستایی به اسم توشن عبور کنید که خودش یکی از روستاهای تاریخی و قدیمی استان گلستان است.
شاید خودتان هم شنیده باشید که در جنگل رنگو، آبشاری هم وجود دارد که به اسم آبشار رنگو معروف است. اگر راه جنگل را پیدا کرده و به ابتدای آن رسیدید، قبل از این که به سمت آبشار حرکت کنید، حتما ابزار و برنامه درستی داشته باشید چون از ابتدای جنگل تا آبشار رنگو چندین ساعت پیاده‌روی در پیش دارید. البته در مورد آبشار رنگو در ادامه راهنمای جاهای دیدنی گلستان بیشتر صحبت کرده‌ایم.

جنگل النگدره
یکی دیگر از جاهای دیدنی گلستان که گردشگران را به سمت خودش می‌کشاند، جنگل النگدره گلستان با تمام دار و درخت و امکاناتش است. بهتر است همین ابتدا بگوییم که ماجرای جنگل النگدره هم شبیه داستان جنگل رنگو است؛ یعنی اینجا هم در اصل پارک جنگلی النگدره است اما به خاطر تراکم درخت‌ها و سرسبزی، دیگر بخش جنگلی آن به بخش پارکش غلبه کرده است.
ما تجربه و نظرات کاربرهایی که این مکان دیدنی گلستان را از نزدیک دیده‌اند بررسی کردیم؛ به طرز جالبی، بسیاری از آن‌ها تاکید داشتند که فصل پاییز یکی از بهترین ایام برای گشت و گذار در جنگل النگدره است، مخصوصا در بخش‌هایی که ترکیبی از پارک و جنگل است.

پیست اسب سواری
یکی از جاذبه‌ های استان گلستان مسابقات سوارکاری است. استان گلستان قطب پرورش اسب و مسابقات سوارکاری ایران است و پیست سوارکاری گنبد مجهزترین و بزرگ‌ترین پیست اسب‌دوانی کشور است و در کنار پیست سوارکاری، برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این مسابقات امکاناتی مانند سوئیت، ویلا، اصطبل زمستانه و تابستانه، استخر شنا، رستوران و اینترنت بی‌سیم نیز دارد. در هر سال دو دوره مسابقات اسب‌سواری در این پیست برگزار می‌شود:

کورس بهاره
کورس پاییزه

آبشارهای استان گلستان
اگر اهل ماجراجویی بیشتر باشید، آبشارهای گلستان می‌توانند زمینه خوبی برای شما ایجاد کنند تا بتوانید با چند خاطره شاد و هیجان انگیز جدا شوید. بسته به این‌ که در کدام شهر استان باشید، می‌توانید از یکی از آبشار های استان گلستان را انتخاب کنید که مهم‌ترین آن‌ها را برای شما فهرست کرده‌ایم:

آبشار لُوه
آبشار کبودوال
آبشار آق‌ سو
آبشار زیارت
آبشار رنگو
آبشار شیرآباد
آبشار لاشو
آبشار باران‌کوه
آبشار شادان
برای رفتن به آبشار های استان گلستان می‌توانید از راهنمایی مردم محلی کمک بگیرید. یادتان باشد که حتما لباس و کفش مناسب طبیعت‌گردی بپوشید و برای کمی پیاده‌روی در قلب جنگل آماده باشید.

آشوراده؛ تنها جزیره‌ی شمال ایران
جزیره‌ آشوراده با تالاب‌های طبیعی، طبیعت بکر و وجود پرندگان مهاجر و اسب‌های وحشی تنها جزیره‌ شمال کشور است که برای رسیدن به آن‌ها می‌شود از قایق‌های موتوری در اسکله‌ بندر ترکمن استفاده کرد. این جزیره سالانه میزبان یک میلیون پرنده‌ مهاجر است و در فهرست مهم‌ترین تالاب‌های جهان قرار گرفته است . این یعنی حتما در فهرست جاهای دیدنی استان گلستان جا دارد.

آثار تاریخی استان گلستان
تا اینجا داشتیم در مورد جاذبه های طبیعی گلستان صحبت می‌کردیم و کم و بیش با آبشارها و جنگل‌ های گلستان آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم کمی هم در مورد آثار تاریخی گلستان صحبت کرده و ببینیم که چه داستان‌ها و یادگارهای تاریخی در این استان زیبا وجود دارد. بافت تاریخی گرگان متشکل از سه محله‌ اصلی است:

1-محله نعلبندان
2-محله میدان
3-محله سبزه مشهد

برج گنبد کاووس
این برج که محلی‌ها به آن میل گنبد نیز می‌گویند با قدمتی حدود هزار سال، مهم‌ترین بنای تاریخی استان گلستان است و با ۷۲ متر ارتفاع بلندترین برج تمام‌ آجری جهان است. شهرستان گنبد کاووس علاوه بر این برج تاریخی، دیدنی‌ های دیگری نیز دارد که می‌توان به آرامگاه خالد نبی، امامزاده یحیی بن زید، دریاچه‌ مصنوعی گنبد کاووس، پارک توریستی الغدیر، بازار بزرگ روس‌ ها، مجتمع سوارکاری گنبد کاووس، شهر تاریخی جرجان، سد گلستان یک و دو، و سه تالاب آلماگل، آجی‌ گل و آلاگل اشاره کرد.

درباره nrank.ir

نوین رنک با هدفه کسب رتبه برتر در کنار شماست ...

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید