دیدنی های مازندران

دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

پارک ملت بهشهر
پارک ملت یا باغشاه، یکی از جاذبه‌های بهشهر است که امروزه برای پیاده‌روی، ورزش و گشت‌وگذار ساکنان و مسافران استفاده می‌شود. هنگام قدم‌زدن و لذت‌بردن از زیبایی‌های این پارک، به عمارت سفیدرنگی موسوم به «عمارت چهل‌ستون» و «عمارت دیوان‌خانه» می‌رسید که جلوه زیبایی به پارک بخشیده است.

میدان ساعت ساری
میدان ساعت در مرکز ساری قرار دارد و به‌نوعی نماد این شهر به حساب می‌آید. برج این میدان در سال ۱۳۰۹ با ویژگی‌های معماری ایرانی و اروپایی ساخته و در سال ۱۳۴۴ تخریب شد؛ گرچه مسئولان در سال ۱۳۵۵ تصمیم گرفتند که برج ساعت را با طراحی جدیدتری بسازند. این برج درگذشته دو ساعت داشت که از کشور روسیه وارد شده بود؛ اما در حال حاضر چهار ساعت ژاپنی دارد.

چشمه باداب سورت
چشمه باداب سورت از چشمه‌های طبیعی پلکانی است که در جنوب ساری، در روستای سورت قرار دارد. این چشمه، یک اثر طبیعی ملی محسوب می‌شود که به ثبت رسیده است. وجود حوضچه‌های رنگی زیبا که در نتیجه غلظت زیاد رسوبات اکسید آهن به وجود آمده است، این چشمه را منحصربه‌فرد کرده‌اند. علاوه بر درختچه‌های زرشک وحشی در اطراف چشمه، جنگل‌های سوزنی برگ در ارتفاعات آن خودنمایی می‌کنند.

باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر
باغ تاریخی عباس آباد از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی در شهرستان بهشهر است که جزو میراث ملی کشور قرار دارد. این مجموعه ۵۰۰ هکتاری به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد و شامل سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه سد می‌شود.

باغ گیاه شناسی نوشهر
باغ گیاه‌شناسی نوشهر یکی دیگر از آثار ملی ایران است که به دوره پهلوی دوم تعلق دارد. این باغ ۳۵ هکتاری از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که علاوه بر نگهداری از گونه‌های نادر و در حال انقراض، به آموزش مردم نیز کمک می‌کند. در این محل انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای، پیازی، گیاهان علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی و چند ساله وجود دارد.

سد سلیمان تنگه
سد سلیمان تنگه که با عنوان سد شهید رجایی و سد دو دانگه نیز شناخته می‌شود، از زیباترین جاهای دیدنی ساری است که در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. آب‌وهوای مطبوع و دلچسب، طبیعت بی‌نظیر، سرگرمی‌هایی از قبیل قایقرانی، ماهی‌گیری و اتوبوس دریایی، تنها گوشه‌ای از جذابیت این سد هستند. در اطراف این تفرجگاه امکاناتی نظیر آلاچیق برای اقامت در طول روز و شب، ویلاهای اجاره‌ای، سوپرمارکت، رستوران و… نیز وجود دارد.

جنگل راش سنگده
جنگل راش با طبیعت بسیار زیبای خود در روستای سنگده قرار دارد و می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برایتان به ارمغان آورد. این جنگل نه‌تنها محل رویش یکی از گونه‌های کمیاب راش است، بلکه آبشار زیبایی را در دل خود جای داده است.

دریاچه چورت
دریاچه چورت یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی است؛ به‌خصوص وقتی مه رقیقی روی سطح آب قرار می‌گیرد و صدای آواز پرندگان به گوش می‌رسد. این دریاچه در نزدیکی روستای چورت در حدفاصل ساری تا کیاسر واقع شده است.

کندلوس
کندلوس نوشهر، روستایی با ارزش تاریخی فراوان است که با احداث نخستین موزه روستایی جهان، به شما امکان بازدید از آثار منطقه از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجار را می‌دهد. این روستا نه‌تنها طبیعت شگفت‌انگیزی دارد، بلکه به‌لطف داشتن امکانات گردشگری مناسب، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی به حساب می‌آید.

فیلبند
ییلاق فیلبند، مرتفع‌ترین روستای بخش شرقی استان مازندران است که در ماه‌های گرم سال پذیرای مردم محلی و گردشگران است و در ماه‌های سرد اغلب خالی از سکنه می‌شود. شاید بتوان اقیانوس ابری‌ را مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی این منطقه ییلاقی دانست که آن را در برمی‌گیرد و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. در واقع، تماشای این دریای ابر و منظره خارق‌العاده گذر ابرها از زیر پاهایتان، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد.

مازیچال
مازیچال در نزدیکی کلاردشت، در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از همین رو، منطقه‌ای سرسبز با چشم‌اندازی شگفت‌انگیز است. علاوه بر انبوه درختان بلوط که مازیچال را خاص کرده‌اند، وجود جنگل‌، کلبه‌های چوبی، گل‌های خودرو، امکان کمپ در ارتفاعات و تماشای آسمان پرستاره شب و لذت از اقیانوس ابر، گردشگران زیادی را راهی این منطقه ییلاقی می‌کند. تجربه جنگل‌پیمایی‌ و پرکردن ریه‌ها از هوای تازه نیز لذت حضور در مازیچال را افزایش می‌دهد.

درباره nrank.ir

نوین رنک با هدفه کسب رتبه برتر در کنار شماست ...

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید